عفونت رحم

یکی از رایج ترین مشکلاتی که زنان با آن مواجه می شوند عفونت رحم می باشد و همه زنان به دنبال بهترین روش برای درمان عفونت رحم خود هستند . باکتری های بسیاری وجود دارد که باعث ایجاد عفونت در رحم می شود  . برای ایجاد عفونت در رحم ابتدا باید عفونت از طریق واژن وارد بدن شود و به رحم سرایت کند  .

علائم ابتلا به عفونت رحم

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید به آن توجه نمود این است که گاهی اوقات عفونت ها دارای علائم نمی باشند و با رعایت بهداشت و مراجعه مرتب به متخصص زنان از سلامت خود اطلاع کسب نمود  . در ادامه به برخی علائم عفونت در زنام اشاره میکنیم  .

• وجود درد در قسمت پایینی شکم
  • ایجاد درد در هنگام رابطه جنسی
  • دوره قاعدگی نامنظم
  • احساس سوزش در هنگام ادرار
  • افزایش ترشحات
  • خشکی واژن
  • تب شدید

نشانه عفونت رحم حاد

در نوع حاد عونت رحم علائمی همچون ترشح ضخیم و ترشح به رنگ زرد وجود دارد .

نشانه عفونت رحم مزمن

• ایجاد ترشح کم
  • ایجاد کمردرد
  • احساس سوزش و ناراحتی در ادرار
  • احساس درد و ناراحتی در هنگام نزدیکی
  • نشانه عفونت مزمن و گسترده در رحم

باید توجه داشته باشید که برای برای درمان بیماری های زنان حتما نزد متخصص زنان و زایمان خوب بروید .
درمانگاه خیریه صدر یکی از بهترین درمانگاه در جنوب تهران می باشد که در زمینه درمان بیماری های زنان ، متخصصین ماهر و با تجربه همچون دکتر سودابه ناظمی دارد .
جهت مشاوره از پزشکان درمانگاه صدر با شماره 02155617170 تماس حاصل نمایید .

انواع عونت رحم

در واقع برای عفونت های واژن و رحم 3 دسته کلی وجود دارد  که شامل :

عفونت قارچ واژن

یک نوع قارچ به نام کاندیدا آلبیکنس باعث ایجاد عفونت قارچی در واژن می شود  .

این نوع از قارچ به طور طبیعی در واژن وجود دارد و به علت وجود شرایط اسیدی واژن امکان رشد آنها بسیار پایین است. در صورتی که میزان اسیدی واژن کم شود محیط مناسبی برای تولید این نوع قارچ فراهم می گردد  .

علائم ذکر شده می تواند به صورت کم و یا شدید باشد  . در صورت وجود هر یک از آنها به متخصص زنان مراجعه نمایید  .

عفونت باکتریایی رحم

این نوع از عفونت که از نوعی باکتری به نام گاردنلا تولید می شود مانند عفونت قارچی به طور طبیعی در بدن وجود دارد و با توجه به شرایط خاصی ممکن است ایجاد شود. یکی از این دلایل برای ایجاد این نوع از عفونت رابطه جنسی می باشد  .از علائم بیماری می توان به ترشح سفید مایل به خاکستری و یا زرد رنگ آن اشاره نمود  .

عفونت انگلی رحم

در واقع انگلی واژن توسط یک نوع انگل تک سلولی ایجاد می شود  . برخلاف دو عفونت قبلی این نوع عفومت رحم در واژن وجود ندارد و در اثر عواملی چون استفاده از محیط های الوده رابطه جنسی و… ایجاد می شود  . رنگ ترشح در این عفونت سبز یا خاکستری می باشد  . بوی بسیار بدی دارد و مانند کف می ماند  .

ترشحات خطرناک در عفونت رحم

اگر ترشحات بدون بو و سفید رنگ و شفاف باشد نیاز به مراجعه پزشک نمی باشد .

اگر ترشح در بانوان به رنگ زرد و سبز باشد همچنین به بد بوده و حالت کف آلود باشد هرچه سریع تر باید به متخصص زنان مراجعه نماید .

درمان عفونت رحم

برای هر کدام از عفونت های رحم درمان های مختلفی وجود دارد  . مانند عفونت قارچی که برای درمان آن از کرم های موضعی ضد قارچ استفاده می شود. همچنین در صورت عدم استفاده از کرم می توانید از قرص نیز استفاده نمایید  .

در عفونت های باکتریایی نیز می توان از اسپری مخصوص مصرف نمود  . استفاده از شورت های تنگ پیشنهاد نمی شود. تا حد امکان از پودر لباس شویی برای شستن لباس زیر خود استفاده نکنید و…. .

بخش های مختلف کلینیک صدر

دندانپرشکی