درمان سرطان سینه

سرطان سینه رایج ترین سرطان بین بانوان است . از هر 8 زن یک نفر به سرطان سینه مبتلا می شود . آیا از دلایل ابتلا به سرطان سینه اطلاعی دارید ؟؟؟ آیا  درمان سرطان سینه را می دانید ؟ با ادامه مطلب همراه باید تا به تمام سوالات خود پاسخ دهید .

سرطان سینه

رشد بی رویه و غیرطبیعی سلول در سینه باعث ایجاد سرطان سینه می شود .این نوع سرطان هم مانند سایر سرطان ها از یک سلول آغاز می شود ولی برخلاف سایر سلول ها که به آرامی رشد می کنند ، سلول های سرطانی رشد سریع دارند . رشد بیش از حد سلول های سرطانی باعث از بین رفتن سلول های سالم می شود .

روش تاکثیر سرطان سینه

بهتر است تا سرطان سینه به سرطان بدخیم تبدیل نشده اقدام به درمان آن شود . زیرا در صورت درمان نشدن سرطان سینه در مراحل ابتدایی باعث می شود سایر قسمت های بدن را نیز تحت تاثیر قرار دهد . از 3 روش مختلف می توان سایر قسمت های بدن در سرطان سینه دچار مشکل شود .

• با استفاده از گردش خون
  • با استفاده از سیستم لنفاوی در صورتی که لنف در آن جریان دارد .
  • با استفاده از قفسه سینه و حفره شکمی

علائم سرطان سینه

وجود تومور یا توده در سینه

توده و تومور یکی از شایع ترین دلایل ابتلا به سرطان سینه می باشند . این توده ممکن است توسط خود فرد نیز پیدا شود . در صورتی که توده کوچکی در سینه خود احاس کرده اید باید هر چه سریع تر به جراح سینه مراجعه نمایید .

این توده ها در سینه دردی ندارد و برخی افراد به دلیل اینکه بدون درد می باشند به آنها اهمیت نمی دهند . برخی علائم توده در سرطان سینه شامل عدم تحرک توده ، سفت بودن توده ، چسبندگی در اطراف توده و … می باشد .

ترشح سینه

ترشح سینه یکی از قطعی ترین دلایل ابتلا به سرطان سینه نمی باد ولی باید به بررسی آن توسط جراح سرطان سینه پرداخت . در صورت مشاهده ترشح به رنگ آبی ، قهوه ای خاکستری و یا سبز همراه با بوی بد بهتر است هر چه سریع تر به جراح سینه مراجعه نمایید . وجود خون در ترشح سینه نیز می تواند خطرناک باشد .

روش درمان سرطان سینه

درمان سرطان سینه وجود دارد. ولی باید توجه داشت که برای درمان آن باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه نمایید .

پزشک ابتدا به طور بالینی به معاینه می پردازد .  تشخیص علت ابتلا به سرطان سینه بسیار حائز اهمیت می باشد . در برخی مواقع نیاز ب استفاده از سونوگرافی و ماموگرافی برای بیمار است . بعد از اینکه پزشک از ابتلا به سرطان سینه مطمن گردید اقدام به درمان می کند . در مرحله اول نیاز به برداشت توده می باشد . نیاز به برداشت لنف تمام تمام نودهای لنفاوی وجود دارد . و همچنین عضلات کوچک زیر سینه را بر می دارد .

دکتر مریم شریفی ، متخصص و جراح سرطان سینه می باشد . دکتر شریفی در روز های شنبه و دوشنبه از ساعت 9 الی 11 حضور دارند . جهت دریافت مشاوره از دکتر مریم شریفی در کلینیک صدر با شماره 55617170 داخلی 119 تماس حاصل نمایید .

پرتو درمانی سینه

در این روش یک سری پرتو به سمت توده ارسال می شود . این کار موجب تخریب سلول های سرطان می گردد . این روش در واقع بعد از شیمی درمانی استفاده می شود .

پرتو درمانی 3 الی 5 جلسه زمان می برد تعداد جلسات به میزان توده سرطانی نیز بستگی دارد .

پرتو درمانی موجب خستگی ، سوزش ، تیرگی سینه و لنفدیم می شود . این موارد با گذشت چند هفته از بین می روند .

این روش دارای کمتر آسیب به بدن می باشد . این روش را میتوان به عنوان روش کامل و یا روش مکمل استفاده نمود .

ماموگرافی سینه

نوعی عکس برداری از سینه می باشد . یکی از روش های کشف زودهنگام سرطان سینه است . این روش برای بانوان زیر 40 سال بسیار کاربردی می باشد . یک باور غلط در رابطه با مامو گرافی احتمال سرطان زا بودن آن است که این باور کاملا غلط می باشد .

بهترین افراد برای انجام ماموگرافی بانوان بالای 50 سال و بیمارانی که دارای علائمی همچون عفونت ، توده و … می باشند .

بخش های مختلف کلینیک صدر

دندانپرشکی