درمان زگیل تناسلی

یکی از شایع ترین ویروس هایی که از طریق روابط جنسی بسیار شیوع پیدا کرده است ویروسHPV می باشد . یکی از انوام این ویروس، به شکل زگیل تناسلی در ناحیه تناسلی و دهان ایجاد می باشد و به شدت قابل سرایت است . اما بهترین روش درمان زگیل تناسلی چیست ؟ علل ایجاد این ویروس چه چیزی است ؟

آنچه شما باید درباره زگیل های تناسلی بدانید

زگیل تناسلی در ناحیه تناسلی یا ناحیه مقعدی رخ می دهد. آنها یکی از رایج ترین انواع عفونت های منتقله از راه جنسی هستند.

آنها به علت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند و نشانه های HPV هستند.

زگیل تناسلی می تواند در اطراف الت تناسلی مردان، اطراف مقعد، دهان، در اطراف وازن داخل دهانه واژن ایجاد شود .

در ظاهر، زگیل های تناسلی به طور چند خوشه با هم می باشند. آنها ممکن است شبیه به گل کلم بوده و یا گاهی بیش از حد کوچک باشند که توسط چشم غیر مسلح دیده شود.

حدود ۱ در ۱۰۰ نفر از فعالین جنسی در ایالات متحده، زگیل های تناسلی دارند. بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، میزان شیوع HPV در بین بزرگسالان ۱۸ تا ۶۹ ساله ۷٫۳ درصد بود.

ممکن است HPV بدون علائم وجود داشته باشد. زگیل تناسلی معمولا حدود ۳ ماه پس از عفونت ظاهر می شود. با این حال، در برخی موارد، ممکن است برای بسیاری، سالها علائم وجود نداشته باشد.

حقایق سریع در مورد زگیل های تناسلی

آنها از طریق ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود که پوست را آلوده می کند.

بزرگترین عامل خطر برای زگیل های تناسلی، روابط جنسی محافظت نشده است.

بعضی از زگیل های تناسلی با داروهای موضعی درمان می شوند .

علل ایجاد زگیا تناسلی

زگیل تناسلی، مانند سایر زگیل ها، از طریق بیش از ۱۰۰ نوع HPV ایجاد می شود که لایه های بالای پوست را آلوده می کند. فقط تعداد کمی از گونه ها می توانند زگیل های تناسلی ایجاد کنند.

کسانی که باعث زگیل های تناسلی می شوند، بسیار مسری هستند و از طریق تماس جنسی با فردی که مبتلا به HPV می شود، انتقال می یابد. انواع دیگر HPV این صفات را ندارند.

برآورد شده است که تا ۶۵ درصد از افرادی که روابط جنسی با فردی دارند که زگیل تناسلی دارند، آلوده می شوند.

پیشگری از زگیل تناسلی

استفاده از واکسن گارداسیل از ۹ سالگی تا ۲۶ سالگی یکی از بهترین موارد پیشگیری از این ویروس می باشد .

درمان زگیل تناسلی

کرم موضعی می تواند اکثر زگیل های تناسلی را از بین ببرد. موضعی به این معنی است که دارو به طور مستقیم به پوست اعمال می شود.

همچنین شما می توانید مقاله بلیچینگ دندان را ملاحظه نمایید .
جهت دریافت مشاوره از پزشکان درمانگاه صدر با شماره ۵۵۶۲۹۵۶۷ تماسص حاصل نمایید.
پیج
اینستاگرام درمانگاه صدر

نوع درمان به موارد مختلفی بستگی دارد . از جمله :

• محل زگیل
  • تعداد زگیل ها
  • ظاهر زگیل ها

دارو موضعی

کرم به طور مستقیم بر روی زگیل به مدت چند روز در هر هفته اعمال می شود. این ممکن است در خانه یا در یک کلینیک انجام شود. درمان ممکن است برای چند هفته ادامه یابد.

کریوتراپی

استفاده از فریزکردن زگیل، یکی از روش های مناسب برای درمان زگیل ها هستند. فرآیند انجماد موجب ایجاد یک تونل در اطراف زگیل می شود. همان طور که پوست بهبود می یابد، ضایعات به سمت پایین می افتد و اجازه می دهد پوست جدید ظاهر شود. گاهی اوقات درمان مکرر لازم است.

جراحی

با استفاده از جراحی زگیل را از بین می برند، برای این کار نیاز به بیهوشی می باشد .

درمان لیزر

با استفاده از لیزر نیز می توان اقدام به درمان مشکل نمود .

پزشکان معمولا در همان زمان بیش از یک درمان را استفاده می کنند.درمان ها دردناک نیستند، اما ممکن است گاهی اوقات باعث درد و تحریک تا ۲ روز شوند.درمان زگیل های تناسلی به میزان قابل توجهی خطر انتقال را کاهش می دهد.

سایر مقالات

نشانه بیماری اوتیسم