بخش اطفال

درمانگاه صدر در بخش متخصص اطفال از کادر پزشکی مجربی برخوردار می باشد .  در صورت بروز هر یک از علائم بیماری که در ادامه به آنها اشاره می کنیم به پزشکان درمانگاه صدر مراجعه نمایید تا با تشخیص به موقع و دقیق به بررسی مشکل ایجاد شده در نوزاد شما بپردازند .

سلامت نوزادان دارای حساسیت بیشتری نسبت به بزرگسالان می باشد به همین منظور باید در مراقبت از کودکان و همچنین تشخیص سریع تر علائم بیماری آنها دقت نمود . زیرا کودکان قادر به صحبت کردن نمی باشند و در صورت ایجاد مشکل برایشان تنها با گریه کردن می توانند ناراحتی خود را بروز دهند . به همین خاطر توصیه میشود برای معاینه به متخصص کودکان مراجعه کنید .  در ادامه به معرفی چند نمونه از بیماری کودکان خواهیم پرداخت :

متخصص اطفال در جنوب تهران

بیماریهای نوزادان

• زری در نوزادان :

در کوکان تازه متولد شده به ویژه در  24 ساعت اول در اکثر کودکان این مشکل وجود دارد این نوع زردی در کوکان غیر عادی بوده و به دلیل نوعی مشکل در خون مادر ایجاد می شود .

به منظور پیشگیری از این بیماری پزشک متخصص قبل از زایمان آزمایش خون از مادر می گیرد ولی تا زمان بدنیا آمدن نوززاد گروه خونی آن مشخص نمی شود  ، از این رو نمی توان تشخیص داد که دچار زردی می شود یا خیر ؟

• پتو بیلی:

یکی از روش های درمان زردی در نوزادان قرار دادن آنها در یک پتو فیبر نوری می باشد که باید توسط متخصص کودکان تجویز گردد .

• فتوتراپی:

یکی از روش های بسیار موتر در درمان زردی کودکان روش فتوتراپی می باشد . در برخی مواقع که کودک دچار زردی شدید می باشد نیاز است که به بخض مراقبت های ویژه منتقل گردد .

• آلرژی در نوزادان:

بیماری آلرژی در کودکان یکی  از بیماریهایی است که در دهه گذشته به شدت افزایش یافته است .

از جمله علائم این بیماری میتوان به عفونت مجاری تنفسی، دیسترس دستگاه گوارش، خس خس اشاره کرد . همچنین علائمی که در سالهای بعد شایع می شود شامل رینیت، ملتحمه ، اگزما در سنین بسیار پایین، و آسم می باشد .

• شکم درد در نوزادان :

یکی از علائمی که کودکان در زمان شکم درد بروز می دهند گریه کردن و به خود پیچیدن می باشد . همچنین ممکن است نوزاد از خود هیچ علائمی نشان ندهد در این مواقع والدین باید باید به کوچیک ترین واکنش نوزاد خود دقت داشته باشند .

شکم درد کودکان معمولا نباید بیشتر از 24 ساعت باشد در غیر این صورت باید با پزشک متخصص مشورت کرد .

• رفلاکس معده در نوزادان :
  • رفلاکس معده چیست ؟

این بیماری زمانی بوجو مس آید که غذا از معده به مری باز می گردد . این بیماری به طور معمول در کودکان زیر دو اسال اتفاق می افتد و ممکن است به ندرت نوزاد را دچار بیماری جدی کند.

رفلاكس معده معمولا در نوزادان سالم ممکن است که در روز چند بار اتفاق بیفتد  و این امری نگران کننده نمی باشد  .

در چه مواردی باید به متخصص اطفال مراجعه نمود ؟

همانطور که اشاره شد رفلاکس معده در نوزادان به ویژه در نوزادان زیر سه ماه یک امر طبیعی می باشد . اما در صورتی که علائم زیر وجو داشت باید به پزشک اطفال مراجعه نمود :

به وجود آمدن مشکلات تنفسی در نوزاد به ویژه بعد از استفراغ

استفراغ جهنده به ویژه در نوزادان زیر 2 ماه

استفراغ بیش از حد نوزاد

اگر استفراغ نوزادان دارای مشخصات زیر باشند :

• مشاهده خون در استفراغ نوزاد
  • استفراغ زرد یا زرد رنگ نوزاد